Războiul dintre Xbox și Playstation continuă: Starfield trebuia să aibă alt traseu
O mărturie interesantă.
În timpul audierii pentru cazul actual al FTC împotriva Microsoft, șeful Xbox, Phil Spencer, a explicat că o parte din motivul pentru care compania a cumpărat ZeniMax Media, holdingul care deține Bethesda Softworks, a fost teama că Starfield ar putea să nu vină la Xbox.
Bethesda a încheiat un acord de exclusivitate cu Sony pentru două dintre celelalte jocuri ale sale, care le-ar ține departe de Xbox până la un an de la lansare.
„Când am achiziționat ZeniMax, unul dintre motivele pentru asta a fost că Sony făcuse o înțelegere pentru Deathloop și Ghostwire [Tokyo]… pentru a plăti Bethesda să nu livreze acele jocuri pe Xbox”, a spus Spencer, prin The Verge. „Deci, discuția despre Starfield, când am auzit că Starfield ar putea, de asemenea, să sfârșească prin a sări peste Xbox, nu putem fi într-o poziție de consolă pe locul al treilea în care să rămânem mai în urmă în ceea ce privește proprietatea conținutului, așa că a trebuit să conținut sigur pentru a rămâne viabil în afacere.”
Spencer a explicat instanței că lansarea jocurilor pe ambele console ia înmânat celor de la Sony bani pe care apoi i-a folosit împotriva concurentului său. „De fiecare dată când livrăm un joc pe PlayStation… Sony captează 30% din veniturile pe care le facem pe platforma lor și apoi folosesc acești bani printre alte venituri pe care trebuie să le facă pentru a încerca să reducă supraviețuirea Xbox pe piață. Încercăm să concuram, dar așa cum am spus, în ultimii 20 de ani nu am reușit să facem acest lucru în mod eficient”, a spus acesta.
Ce se întâmplă cu The Elder Scrolls 6
Cu privire la întrebarea dacă asta însemna că The Elder Scrolls 6 va fi exclusiv pentru Xbox și PC, Spencer a rămas vag. „Cred că am fost puțin neclari cu privire la platformele pe care se lansează, având în vedere cât de departe este jocul”, a spus el Spencer. „În acest moment ne este greu să dăm detalii exacte”.
Primul joc Bethesda care a trecut peste PlayStation de la achiziție a fost Redfall, lansat în mai, care nu a fost tocmai o lovitură usturătoare în războiul împotriva Sony, Spencer scuzându-se personal pentru lansarea sa „dezamăgitoare”.
SUA nu este singura țară care susține achiziția propusă de Microsoft de 68,7 miliarde de dolari a Activision Blizzard. Comisiile comerciale din mai multe țări fie au încercat să blocheze tranzacția, fie au rămas nehotărâte în privința ei.